نظرسنجی


ردیفعنوانمشارکتگزارش
1 نظرسنجی در خصوص سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بصورت الکترونیکی
2 پرسشنامه سنجش رضایت ارباب رجوع




روال و راهبرد مشارکت الکترونیکی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری

طبق بند 2 ماده 9 تصویب نامه شورا ي عالی اداري با عنوان حقوق شهروند ي در نظام اداري به شماره 1127128 مورخ 28 /12/1395 ، موضوع حق اظهار نظر آزاد و ارائه پیشنهاد درمورد تصمیمات و فرایندهاي اداري شهروندان حق دارند تا سیاست ها ، فرآیندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه هاي اجرایی را نقد و نظر انتقادي خود را در چارچوب مقررات ابراز کنند. هر سازمانی در راستاي تحقق اهداف، اجراي ماموریت ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه تام مخاطبان خود می باشد. بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخورد هاي حاصل از تعاملات دوسویه ، انتخاب راهبرد هاي ارائه خدمت، سخت و ناممکن می گردد. لذا سازمان منابع طبیعی وآبخیزداري کشور برخی از طرح ها و لوایح یا دستورالعملهاي اداري مرتبط با حقوق افراد را پس از تایید پیش نویس و قبل از تصمیم نهایی، از طریق درگاه الکترونیکی ، طی مدت دو هفته در اختیار عموم جهت اظهارنظر قرار میدهد و پس از دریافت انتقادات سازنده مردم ی نسبت به اصلاح و ابلاغ آن اقدام می گردد.

معرفی صفحه شفاف سازی و اطلاع رسانی مردمی در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور 

سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، هم چنین رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری و با هدف افزایش فضای تعامل با مردم و بهره‌برداری از نظرات دلسوزانه آنها اقدام به راه اندازی صفحه شفاف سازی واطلاع رسانی مردمی در درگاه الکترونیکی سازمان نموده است. در این صفحه ضمن در دسترس قرار دادن اسناد بالادستی تکالیف و قوانین مرتبط با انتشار اطلاعات و حقوق شهروندی، فرایندهای کاری پالایش و رسیدگی به نظرات مردمی گزارش‌های عملکرد و راهبرد دستگاه، نظرسنجی‌ها و نتایج حاصله از آنها و اسناد اداری مورد درخواست شهروندان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تجمیع و انتشار می یابد.